گزارش

مشترك مورد نظر در دسترس می‌باشد!

نویسنده: محمدرضا كاظمی
چند وقتی می‌شود كه سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها به یك منبع جدید دست پیدا كرده‌اند. حالا در كنار جملاتی مثل به نقل از منابع آگاه و منبعی كه خواست نامش فاش نشود، ‌به نقل از صفحه اینستاگرام آقای ... هم اضافه شده و خیلی راحت عكس‌ها و مطالبی كه چهره‌های مختلف در صفحات شخصی‌شان می‌گذارند، تبدیل به منبع یك خبر كوتاه و بعضا بلند می‌شود...
چند وقتی می‌شود كه سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها به یك منبع جدید دست پیدا كرده‌اند. حالا در كنار جملاتی مثل به نقل از منابع آگاه و منبعی كه خواست نامش فاش نشود، ‌به نقل از صفحه اینستاگرام آقای ... هم اضافه شده و خیلی راحت عكس‌ها و مطالبی كه چهره‌های مختلف در صفحات شخصی‌شان می‌گذارند، تبدیل به منبع یك خبر كوتاه و بعضا بلند می‌شود. اما حضور چهره‌های سیاسی نه فقط برای رسانه‌ها، بلكه برای خیلی از مردم هم سودمند بوده است. اینكه مردم می‌دانند این صفحات توسط شخص یا اشخاصی نزدیك به صاحب صفحه (و بعضا خود صاحب صفحه) اداره می‌شود و امكان دارد حرف‌شان بدون سانسور و بدون هیچ واسطه‌ای به گوش مسوولی برسد، خیلی‌ها را بر آن داشته كه خودشان را به این پیج‌ها برسانند و مثلا مستقیم با رئیس‌جمهور،‌ وزرا و شهردار صحبت كنند. یكی دیگر از نتایج نزدیك شدن مردم به چهره‌های سیاسی این است كه عملا عنصر روابط عمومی در سازمان‌ها خیلی كمرنگ شده، گرچه اینستاگرام برخی از سیاسیون توسط مسوولان روابط عمومی سازمانشان اداره می‌شود! ما در این پرونده سركی كشیدیم در صفحات شخصی چهره‌های مطرح سیاسی، كسانی كه سرشان با اداره امور كشور گرم است و هرازچندگاهی اندكی از تایم‌شان را هم در شبكه‌های اجتماعی سر می‌كنند تا ببینند دنیا دست كیست.



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code