داستان جلد

استارت‌داون

نویسنده:
آن‌طور که نوشته‌اند: «استارت‌آپ‌ها شرکت‌هایی تازه‌کارند که برای مسئله‌های روزمره و شرایط جدید زندگی، راه‌حل‌های نوین و بکری ارائه می‌کنند»، «کمپانی‌هایی که بر اساس یک ایده‌ی نو یا بازآفرینی ایده‌های قدیمی تشکیل شده‌اند...
آن‌طور که نوشته‌اند: «استارت‌آپ‌ها شرکت‌هایی تازه‌کارند که برای مسئله‌های روزمره و شرایط جدید زندگی، راه‌حل‌های نوین و بکری ارائه می‌کنند»، «کمپانی‌هایی که بر اساس یک ایده‌ی نو یا بازآفرینی ایده‌های قدیمی تشکیل شده‌اند و البته تضمینی برای موفقیتشان نیست»، «استارت‌آپ‌ها دنبال اندیشه‌های خلاقانه‌اند که بتوانند مشکلات کوچک و بزرگ موجود بر سر راه زندگی را حل کنند یا برایشان راه‌حل‌های کوچک بسازند.» و کلی تعریف ریز و درشت دیگر...
وقتی این جمله‌ها و عبارت‌ها را کنار هم بگذاریم، نتیجه «فناوری‌های نو»، «ایده‌های خلاقانه» و «فکرهای بکر» می‌شود؛ همین چهره‌های جوانی که ستاره‌های فضای مجازی و دنیای فناوری می‌شوند و‌ گاه‌وبیگاه در میان صفحه‌های همشهری جوان، می‌بینیدشان. جوان‌های خوش‌فکری که در پی راه‌اندازی یک مدل تجاری جدیدند و در اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار فعال. حالا بسیاری از آن‌ها مورد هجمه قرار گرفته‌اند، چون تهدیدی شده‌اند برای درآمدزایی سنتی و مشاغلی که سال‌هاست یکه‌تاز میدان هستند و حضور رقیب را به این راحتی نمی‌پذیرند. ایرادهایی هم که به این استارت‌آپ‌ها گرفته می‌شود، چندان دور از ذهن نیست؛ قانون‌مداری، استفاده از توان داخلی، اشتغال‌زایی و مقابله با حضور بیگانگان مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که پیش روی استارت‌آپ‌ها و جوا‌ن‌های خلاق ایرانی وجود دارند. در این پرونده، ابتدا این چالش‌ها را بررسی کرده‌ایم، از حرف‌های کار‌شناسان این حوزه، استفاده کرده‌ایم و رسیده‌ایم به جدیدترین و مهم‌ترین چالش استارت‌آپ‌های خدماتی چون اسنپ و tap30 و...که با شکایت‌های اصناف سنتی مواجه شده‌اند. داستان جلد ما حمایت از این ایده‌های خلاق و پولساز است؛ باید در‌ها را برای تکنولوژی باز کرد و رقبای جدید را پذیرفت. دنیای قشنگ نو به ما سلام می‌کند...



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code